منتدى ؏ــصـــــ♥♫ـــــ الربيع ـــــــ♥♫ـــــافير

اهلاوسهلا بكم في منتدى عصــ الربيعے ـــافير ارجو المشاركة وتسجيل في منتدى واضافة المشاركات والمواضيع الاخرى لكي تصبح عضو (ة) نشط ... وشكرا مع تحياتي فريق منتدى عصافير الربيع ...

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى ؏ــصـــــ♥♫ـــــ الربيع ـــــــ♥♫ـــــافير

اهلاوسهلا بكم في منتدى عصــ الربيعے ـــافير ارجو المشاركة وتسجيل في منتدى واضافة المشاركات والمواضيع الاخرى لكي تصبح عضو (ة) نشط ... وشكرا مع تحياتي فريق منتدى عصافير الربيع ...

منتدى ؏ــصـــــ♥♫ـــــ الربيع ـــــــ♥♫ـــــافير

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
-> <a href="http://java.tatousek.cz/" class="postlink" target="_blank">http://java.tatousek.cz</a> - 00088 Sample
www.springsparrows.yoo7.com

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة

» برنامج Picart
..what is islam Emptyالأربعاء فبراير 26, 2014 4:42 am من طرف Eng-WolF94

» قصيدة لـعم اكرم رحمه الله
..what is islam Emptyالأربعاء يناير 30, 2013 12:05 pm من طرف سوسو

» موسوعة العوائل والانساب الموصلية بالعراق
..what is islam Emptyالجمعة نوفمبر 09, 2012 9:24 am من طرف MoHaMMaD_SiLVeR_HeaRT

» قصـــــــــــــة
..what is islam Emptyالجمعة أكتوبر 05, 2012 9:10 am من طرف Eng-WolF94

» قصة جميلة
..what is islam Emptyالخميس أكتوبر 04, 2012 7:08 am من طرف Eng-WolF94

» اسباب دخول البنات الجامعة
..what is islam Emptyالخميس أكتوبر 04, 2012 7:05 am من طرف Eng-WolF94

» صور جديدة لمراد علمدار في جزء السابع من وادي الذئاب
..what is islam Emptyالخميس أكتوبر 04, 2012 6:22 am من طرف Eng-WolF94

» قصـــ حقيقة ــــص
..what is islam Emptyالإثنين يوليو 30, 2012 10:33 pm من طرف سوسو

» حب بلا حدود
..what is islam Emptyالإثنين يوليو 30, 2012 10:16 pm من طرف سوسو

»  قـــــصيده الام
..what is islam Emptyالإثنين يوليو 30, 2012 10:07 pm من طرف سوسو

» دع النفس تتكلم
..what is islam Emptyالإثنين يوليو 30, 2012 10:02 pm من طرف سوسو

» ╣ الغلاف الجوي لكوكب الأرض ╠
..what is islam Emptyالجمعة مارس 30, 2012 1:44 pm من طرف Eng-WolF94

» الموجات الكهرومغناطيسية والهوائيات وخطوط النقل
..what is islam Emptyالجمعة مارس 30, 2012 1:39 pm من طرف Eng-WolF94

» ام اوفـــــــــــــــــــــــــــــى !
..what is islam Emptyالجمعة مارس 23, 2012 6:08 pm من طرف Eng-WolF94

» ام اوفـــــــــــــــــــــــــــــى !
..what is islam Emptyالجمعة مارس 23, 2012 6:08 pm من طرف Eng-WolF94

» اجمل واحلى رسائل الحب للجوال بلغة الكورديه
..what is islam Emptyالثلاثاء ديسمبر 13, 2011 3:53 pm من طرف Eng-WolF94

» مراحل الحب عند البنات
..what is islam Emptyالسبت نوفمبر 05, 2011 12:11 pm من طرف Eng-WolF94

» اجمل كذبة
..what is islam Emptyالسبت نوفمبر 05, 2011 12:10 pm من طرف Eng-WolF94

»  انشودة خواطر 7 Mp3
..what is islam Emptyالجمعة نوفمبر 04, 2011 3:36 pm من طرف Eng-WolF94

» صور ديكورات حلوة
..what is islam Emptyالجمعة سبتمبر 02, 2011 5:34 pm من طرف Eng-WolF94

» Nokia E71
..what is islam Emptyالخميس سبتمبر 01, 2011 6:32 am من طرف Eng-WolF94

» Nokia E71
..what is islam Emptyالخميس سبتمبر 01, 2011 6:30 am من طرف Eng-WolF94

» مواصفات نوكيا с3
..what is islam Emptyالخميس سبتمبر 01, 2011 6:24 am من طرف Eng-WolF94

» عاجل ,, عاجل إنفجار في جامع أم القرى
..what is islam Emptyالأحد أغسطس 28, 2011 4:54 pm من طرف Eng-WolF94

» صور جامع ام القرى في بغداد
..what is islam Emptyالأحد أغسطس 28, 2011 4:47 pm من طرف Eng-WolF94

تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

    ..what is islam

    Eng-WolF94
    Eng-WolF94
    المدير ومصمم منتديات عصــ الربيعے ـــافير
    المدير ومصمم منتديات عصــ الربيعے ـــافير


    مزاجي اليوم : اذاكر
    ذكر الجوزاء الكلب
    علم دولتك : العراق
    الموقع : العـــراق/محافظة نينوى
    عدد المساهمات : 1019
    السٌّمعَة : 14
    تاريخ التسجيل : 02/07/2010
    تاريخ الميلاد : 16/06/1994
    العمر : 29
    المزاج : ÇOK GÜZEL
    MMS : آنتیے بگلبیے

    بطاقة الشخصية
    علمـــــــــ^ـــــــدار:

    ..what is islam Empty ..what is islam

    مُساهمة من طرف Eng-WolF94 السبت أغسطس 06, 2011 12:04 pm

    [what is islam
    A) RELIGION OF UNITY

    (1) Unity of God
    Islam teaches the purest form of Monotheism and regards polytheism as the deadliest sin. A Muslim addresses GOD by His Personal Name: ALLAH — the word “god” and its equivalents in other languages being unstable in the matter of connotation. Allah, according to Islam, is the One God, who is Indivisible in Person and Who has no partner: wife, son or daughter. He is the Matchless and “naught is as His likeness”. “He begetteth not, nor was He begotten”. He is the First, the Last, the Eternal, the Infinite, the Almighty, the Omniscient, the Omnipresent. He is the Creator, the Nourisher, the Cherisher of all things. He is the All-just, the Avenger of the wrongs done to the weak and the oppressed, the Compassionate, the Merciful and Loving, the Guide, the Friend, the Magnificent, the Glorious, the Beautiful and the True. In short, He is the Possessor of all Excellence.

    Speaking of the conception of God in Islam, Gibbon, the famous western historian, says: “The Creed of Muhammad is free from the suspicion of Ambiguity and the Qur’an is a glorious testimony to the unity of God. The Prophet of Mecca rejected the worship of idols and men, of stars and planets, on the rational principle that whatever is corruptible must decay and perish, that whatever is born must die, that whatever rises must set. In the Author of the universe his rational enthusiasm confessed and adored an infinite and Eternal Being, without form or place, without issue or similitude, present to our secret thoughts, existing by the necessity of His own nature, and deriving from Himself all moral and intellectual perfections. These sublime truths …are defined with metaphysical precision by the interpreters of the Qur’an. A philosophic theist might subscribe to the popular creed of the Muhammadans.”

    (2) Unity of the Universe
    From the Unity of the Creator, according to Islam, proceeds the Unity of the Universe, i.e., Unity of Creation and Unity of Purpose. In other words, the Cosmos is a Moral Order.

    (3) Unity of Mankind
    Islam regards the whole of mankind as an “organic unity” — a single family, and emphatically says that the distinctions on the mundane plane, the distinctions, namely, of race, colour, language or territory, cannot form the ground for claims of superiority of one group over the other. The only distinction that has “value” is that which arises at the moral and spiritual planes – namely, the distinction of “taqwa”, or, “piety and righteousness”.

    Prof. H.A.R. Gibb, the famous English critic of Islam says, “…..Islam…..possesses a magnificent tradition of inter-racial understanding and co-operation. No other society has such a record of success in uniting in an equality of status, of opportunity and of endeavour so many and so various races of mankind… If ever the opposition of the great societies of East is to be replaced by co-operation, the mediation of Islam is an indispensable condition.” (Whither Islam? p.379).

    (4) Unity of Religion
    According to Islam, the human intellect, though a great and powerful asset, has its natural limits, and, therefore, neither the normative nor the empirical sciences are capable of leading humanity to a sure knowledge of ultimate truths and the code of life based upon them. The only source of sure knowledge open to humanity is, consequently, Divine Guidance, and that course has been actually open ever since the beginnings of human life on earth. Allah raised His “Prophets” and “Messengers” and revealed His Guidance to them for transmission to humanity. Coming from the same Source, all revealed religions have, therefore, been one, i.e., ISLAM.

    Allah’s Prophets and Messengers continued to come to every country and community to work in their respective limited fields. Time after time, the revealed Guidance was either lost or corrupted through human interpolation, and new Prophets with fresh Dispensations were sent, and humanity continued to advance from infancy to maturity. At last, when the stage of maturity was reached – when humanity was practically to become one family — instead of sectional Guidance, a perfect, final and abiding Revelation, addressed to entire mankind and for all time, was granted in the seventh century of the Christian era. That Revelation, which recapitulates all former Revelations and thus sets a seal on the Unity of Religion, is ISLAM; the Scripture which enshrines it is the HOLY QUR’AN; and the Prophet who brought it is the Leader of Humanity, MUHAMMAD (Allah bless him!).

    Thus all the Prophets of God, from Adam down to Noah, Abraham, Moses and Jesus (peace be upon them all), are the Prophets of a Muslim the Holy Prophet Muhammad (peace be upon him!) being the Last and Final one, and all the Divine Scriptures are the Scriptures of a Muslim, though he follows only the Holy Qur’an because it alone exists in its original purity and it alone contains the religion of Islam which has been followed by all rightly-guided people since the day the first human being came into existence.

    (5) Unity of Sexes
    Differentiation of functions have misled certain cultures of the world to regard woman as a being who belongs, so to say, to a different and inferior species: and to meet out to her inhuman treatment accordingly. Islam emphatically repudiates that notion and teaches that both man and woman have sprung from the same essence and the same source and consequently possess the same human status. Their functions and interests, instead of being antagonistic, are meant to be mplementary. The natural relation between the sexes, in all its aspects, is therefore, that of love and harmony, without which no true human progress can be possible.

    (6) Unity of Classes
    Islam aims at the creation of a classless society by eliminating all possible social conflicts (through revolving the different interests).

    In the sphere of economics, Islam lays down the principle that wealth should not be allowed to circulate among the wealthy only, and envisages, through its laws and institutions, a “Cooperative Common-wealth of Talents”.

    In the political sphere, Islam stands for the “Cooperative Commonwealth of the Pursuers of Righteousness”.

    Taken as a whole, the Islamic state is a “welfare state” where sovereignty belongs to Allah alone and no human being has a right to govern other human beings except in the name of Allah and according to His Will, and where nobody, not even the Head of the State, is above the law. Absolute Justice is the watchword and the Establishment of Righteousness is the goal.

    The merits of Islam’s social ethics have elicited praise even from the otherwise hostile critics. For instance:

    H.G. Wells says: “Islam created a society more free from widespread cruelty and social oppression than any society that had ever been in the world before” (Outline of History, p.325).

    H.A.R. Gibb says: “Within the Western world Islam still maintains the balance between exaggerated opposities. Opposed equally to the anarchy of European nationalism and the regimentation of Russian communism, it has not yet succumbed to that obsession with the economic side of life which is characteristic of present-day Russia alike.” (Whither Islam? p.378).

    Prof. Louis Massignon says: “Islam has the merit of standing for a very equalitarian conception… It occupies an intermediate position between the doctrines of bourgeois capitalism and Bolshevist communism.” (Whither Islam? p.378).

    (7) Unity of Human Activity
    Islam conceives of the human personality as a “unity” and consequently regards the distinction of “secular” and “religious” as unscientific, irrational and absurd. The life of a Muslim, both in its individual and social manifestation, is a life lived for God and God alone.

    “Islam,” says Dudley Wright, scholar of Comparative Religion, “is no mere creed; it is a life to be lived. In the Qur’an may be found directions for what are sometimes termed the minor details of daily life, but which are not minor when it is considered that life has to be lived for God. The Muslim lives for God alone. The aim of the Muslim is to become God-bound, and to endeavour to advance the knowledge of God in all his undertakings. From the cradle to the grave the true Muslim lives for God and God alone.”

    (B) RELIGION OF “SUBMISSION TO THE DIVINE WILL”
    The word “Islam” means “submission” and, as a religious term, it connotes “submission to the Divine Will and Commands”. As such, ISLAM is co-extensive with NATURE. For, everything in Nature submits to the Divine Will without demur. The only exception is man. He has to choose “Islam” through his free will and thus to attain his destiny by falling in line with the rest of God’s Creation.

    Goethe, the renowned poet-philosopher of Germany, says:

    “Naerrisch, dass jeder in seinem Falle Seine besomdere Meinung priest! Whenn Islam Gott ergeben heisst, Im Islam leben und sterben wir alle”

    viz:

    “It is lack of understanding that everyone praises own special opinion;(for) Islam means submission to God and in Islam we all live and die.”

    (C) RELIGION OF NATURE
    The above statement brings out, and the Holy Qur’an emphasises in clear terms, that to be a Muslim is to live and grow in accordance with true human nature and in harmony with the Nature around. Islam, thus, means conformity to the Natural Law.

    (D) RELIGION OF DISCIPLINE
    The concepts of Submission to the Divine Will and Conformity to the Natural Law, when actively realized in human life, give rise to the healthiest form of ISCIPLINE and Islam is the religion of Discipline par excellence.

    In his famous book; First and Last Things, H.G. Wells says:

    “The aggression, discipline and submission of Muhammadanism makes, I think,… fine and honourable religion for men. Its spirit, if not its formulae is abundantly present in our modern world… I have no doubt that in devotion to a virile… Deity and to the service of His Empire of stern Law and Order, efficiently upheld, men have found and will find salvation.”

    The German Orientalist Friedrich Delitzsch admits that the Muslim shows “owing to his religious surrender to the Will of God an exemplary patience under misfortune and he bears up under disastrous accidents with an admirable strength of mind.” (Die Welt des Islam, p.28).

    (E) RELIGION OF TRUTH
    The concept of “Truth” forms the keynote of Islamic ideology and pervades the entire universal order presented by Islam. Not only is “truthfulness” a fundamental value in the elaborate Islamic Moral Code – a value which forms the foundation-stone of Muslim character, but God Himself has been mentioned in the Holy Qur’an as “The Truth”, or “the True”, the Holy Prophet Muhammad (God bless him!) as the “Bearer of Truth”, the Qur’an itself as “the Truth”, and the abode of the righteous after death as the “Seat of Truth”.

    (F) RELIGION OF TEMPERANCE
    Islam is the religion of Purity and Temperance par excellence. It stresses purity not only of the mind and the heart, which certain other religions also stress, but also of the body, its fundamental principle being the harmonious development of human personality. Consequently; it strictly prohibits the use of all drinks and foods which might be unhealthy and injurious to the body, or the mind or both. Thus its prohibitive injunctions cover not only all the intoxicants, e.g., wine, opium, etc., but also those foods which are harmful to healthy human growth. Ultimately, Islamic Temperance covers all evil thoughts, feelings and deeds.

    (G) RELIGION OF BEAUTY
    Unlike certain religions, Islam is not the religion of contempt for the world, of the negation of any fundamental value. It is positively and definitely a religion of fulfilment – fulfilment of all the faculties and positive capabilities with which God has endowed man. Aesthetic culture, therefore, forms part of Islamic life – of course, governed and controlled by Islam’s moral and spiritual principles. In Islam the concept of “Beauty” permeates the entire human activity – nay, the whole cosmic order, “Allah,” says the Holy Prophet Muhammad (peace be with him!), “is Beautiful and loves what is beautiful.” Beauty in thought, words and deed, and beauty in all creative activity is the Islamic ideal.

    Islam permits the creation of Art, within the limitations of its spiritual and moral framework. But its motto is not “Art for the sake of Art” but “Art for the sake of Life”, whereby alone a true blending of spiritual, moral and physical beauty – the rational and harmonious goal of human life – is achievable.

    (H) RELIGION OF REASON
    Islam regards Reason as man’s distinctive privilege and God’s noble gift, and the Holy Qur’an has repeatedly exhorted mankind to employ Reason in the matters of social and natural phenomena and in understanding its Message and practicing its Guidance, thus giving to “personal judgment,” its due place in the life of a Muslim.

    “Intellectual Culture” in general, forms one of the noblest pursuits of human life in Islam and the acquisition and cultivation of knowledge has been made obligatory upon every Muslim man and woman.

    (I) RELIGION OF THE NEGATION OF SUPERSTITION
    Islam is a positively rational religion and stands opposed to the mystery cults and religions of mysterious dogmas whose acceptance is generally claimed on the basis of blind faith.

    Speaking of the negation of superstition and the affirmation of Reason in Islam, Godfrey Higgins says: “No relic, no image, no picture, no mother of God disgrace his (Muhammad’s) religion. No such doctrines as the efficacy of faith without works, or that of a death-bed repentance, plenary indulgences, absolution or auricular confession, operate first to corrupt, then to deliver up his followers into the power of a priesthood, which would of course be always more corrupt and more degraded than themselves. No indeed! The adoration of one God, without mother, or mystery, or pretended miracle, and the acknowledgement that he, a man, was sent to preach the duty of offering adoration to the Creator alone, constituted the simple doctrinal part of the religion of the Unitarian of Arabia.” (Apology for Muhammad).

    (J) RELIGION OF ACTION
    Islam stands in sharp contrast with those religions which interpret the Salvation of man in terms of the acceptance of certain intricate and inexplicable formulae. Simplicity is its watch-word and rationality its lifeblood, and as such it gives to both “Faith” and “Action” their due place. Wherever the Holy Qur’an mentions the problem of human salvation, it bases it on “right belief” as well as “righteous action”, emphasizing the former as the ground and the latter as the sequence.

    (K) RELIGION OF BALANCED PROGRESS
    Islamic life is a life of the attainment of “Falah” which means, “The furrowing out of latent faculties”. A Muslim, therefore, has to continuously strive for progress…. a progress controlled by righteousness and illumined by Divine Guidance, a progress grounded in spirituality, a progress balanced and comprehending all aspects of human life: spiritual, mental, moral, aesthetic and physical.

    Paying tribute to the balanced character of Islam and the progress which it inspires, the famous Orientalist Prof. H. A. R. Gibb says:

    “Within the Western world, Islam still maintains the balance between exaggerated opposites…For the fullest development of its cultural life, particularly of its spiritual life, Europe cannot do without the forces and capacities which lie within Islamic society.” (Whither Islam? p.378).

    (L) RELIGION OF SCIENTIFIC QUEST
    While other religions may feel shy of science Islam has made the scientific quest a religious obligation. The aims of that quest, however, are not the unbalanced indulgence in physical pleasures and the tyrannisation over fellowbeings, but the advancement in the love of God through progress in the knowledge of His works and the service of humanity through the acquisition of control over the “forces of nature”.

    Speaking of the role of Islam as the inaugurator of the modern scientific era, Briffault, the reputed scholar of the history of civilisation, says:…although there is not a single aspect of European growth in which the decisive influence of Islamic culture is not traceable, nowhere is it so clear and momentous as in the genesis of that power which constitutes the permanent distinctive force of the modern world and the supreme source of its victory – natural science and the scientific spirit … The debt of our science to that of the Arabs does not consist in startling discoveries of revolutionary theories; science owes a great deal more to Arab culture, it owes its existence. The ancient world was, as we saw, pre-scientific. The Astronomy and Mathematics of the Greeks were a foreign importation never thoroughly acclimatised in Greek culture. The Greeks systematised, generalised and theorised; but the patient ways of investigation, the accumulation of positive knowledge, the minute methods of science, detailed and prolonged observation and experimental inquiry were altogether alien to Greek temperament… What we call science arose in Europe as the result of a new spirit of inquiry, of new methods of investigation, of the method of experiment, observation, measurement, of the development of Mathematics in a form unknown to the Greeks. That spirit and those methods were introduced into the European world by the Arabs… Neither Roger Bacon nor his later namesake has any title to be credited with having introduced the experimental method. Roger Bacon was no more than one of the apostles of Muslim science and method to Christian Europe; and he was never wearied of declaring that knowledge of Arabic and Arab Science was for his contemporaries the only way to true knowledge. Discussions as to who was the originator of the experimental method…are part of the colossal misrepresentation of the origins of European civilisation. The experimental method of the Arabs was by Bacon’s time widespread and eagerly cultivated throughout Europe … Science is the most momentous contribution of Arab civilisation to the modern world….. It was not science only which brought Europe back to life. Other and manifold influences from the civilisation of Islam communicated its first glow to European life. “(Making of Humanity, pp 190-202).

    H.G. Wells, another great Western authority, had to admit that: “Through the Arabs it was, and not by the Latin route, that the modern world received that gift of light and power (i.e., the Scientific Method).”

    Because of its deep-rooted hostility to Islam, implanted during the Middle Ages, the West has been very slow in acknowledging the merits of Islam. Admissions and confessions have, however, been gradually coming forth grudgingly or ungrudgingly. Thus, as we have seen above, it has been admitted that the Muslims gave to the West the Scientific Method as well as the scientific inspiration. But the Muslims themselves received them from the Holy Qur’an. This fact has also been admitted at last. For instance, Stanislas Guyard observes: “In the seventh century of our era, the Old World was in agony. The Arabian conquest infused into it new blood … Muhammad gave them (the Arabs) the Qur’an, which was the starting point of new culture. ” (Encyclopedia des Sciences Religieuses, Tome IX,p. 501). Challenging the adversaries of Islam and referring to the Holy Qur’an, Dr. A Bertherand says: “Let them read and meditate on this great Book: they will find in it, at every passage, constant attack on idolatry and materialism; they will read that the Prophet incessantly called the attention and the mediation of his people to the splendid marvels, to the mysterious phenomena of creation… those who have followed its counsels have been, as we have described in the course of this study, the creators of a civilisation which is astounding to this day.” (Contribution des Arabs auprogres des Sciences Medicales, p. 6).

    Emmanuel Deutsch oberves: “By the aid of the Qur’an the Arabs…came to Europe to hold up the light to humanity, they alone, while darkness lay around,…to teach philosophy, medicine, astronomy and the golden art of song to the West as to the East, to stand at the cradle of modern science, and to cause us late epigoni for ever to weep over the day when Granada fell.”

    (M) RELIGION OF THE SANCTITY OF LABOUR
    In Islam, all honest labour is sacred and forms the life-blood of human progress. “For man is naught but what he strives for,” says the Holy Qur’an, and “the labourer is the beloved of God,” says the Holy Prophet Muhammad (God bless him!). Thus “idleness” is a sin and “industry” is a virtue in Islam.

    (N) RELIGION OF THE HIGHEST IDEALISM IN ETHICS
    Islam lays the foundation of ethics on “submission to the Divine will” and gives to humanity the ethical ideal of imitating the Divine Attributes, even as we have been exhorted by the Holy Prophet Muhammad (God bless him!) who says: “Imbue yourselves with Divine Attributes.”

    “The highest form of religious ethic,” observes Sir Richard Gregory, “is that in which the aim of conduct is complete and implicit obedience to what is conceived to be the Will of God …(this obedience) may become a joyous and spontaneous acceptance of a mode of life, such as it is conceived would be consonant with the nature of God, subject to such limitations of the flesh as are ineradicable – the ideal of saintliness. Hence arises the desire for uprightness as end-in-itself; either with a view to reward, if not in this world, in the next, or pursued selflessly for its own sake. This concept of religious ethic has led to the highest idealism in human conduct.” (Religion in Science and Civilisation, p. 63).

    (O) RELIGION OF PEACE AND GOODWILL
    The world “Salam”, which means “peace”, has close root-affinity with the word “Islam”. Thus the concept of PEACE forms an integral part of the world ISLAM itself. Indeed, this concept permeates the Islamic religion through and through. For, God, according to the Holy Qur’an, is As-Salam, i.e. (the Source of) peace”; a Muslim’s Salutation, which embodies the ideal of Muslim life, is As-Salam-o -alaikum, i.e., “Peace be unto you”; and the abode of the righteous, towards which the Holy Qur’an invites humanity, is Dar-us-Salam, i.e., “the Abode of Peace”.

    One of the ideals of Muslim life, therefore, is the attainment of peace on all fronts — peace with self through harmonious self-realisation, peace with fellow creatures through the maintenance of the basic attitude of Goodwill, and peace with God through submission to the Divine Will.

    (P) RELIGION OF STRUGGLE (JIHAD)
    The Islamic concept of Peace is not, however, utopian, For, Islam is a practical religion par excellence –a religion of Struggle (Jihad) — and does not, therefore, prescribe any course of action which is unnatural or impracticable. Thus, for instance, in international relations, although basically committed to the promotion of Peace and Goodwill, Islam does allow the participation of Muslims in war when it becomes morally inevitable – when no other course remains open for safeguarding justice, nay, peace itself.

    The word “Jihad”, which has been maligned much by the evil-minded misrepresenters of Islam in connection with the wars of Islamic history, means “struggle” and, according to Islam, it is of two kinds: (1) Struggle for subjugating one’s lower self to the higher self. This is the higher form of “Jihad” and its function is purely spiritual: (2) Struggle for defeating the forces of evil on the collective plane. This is the collective Jihad.

    The collective Jihad may, again, be either of a peaceful character, namely, propagation of Islam and its establishment in the collective life of the people through preaching and reform, or it may be in the form of war against an aggressor.

    The Islamic permission of war is basically for defensive purposes. And not only does Islam rule out all immoral impulses to war but it also lays down a rigid ethics which in its sublimity and humanness surpasses all other ethics of war which humanity has ever known.

    Says O. Houdas: ” … The Qur’an states: ‘And fight for the cause of God against those who fight against you; but commit not the injustice of attacking them first; verily God loveth not the unjust’ – S.II 190…… Jihad had to be waged to defend Islam against aggression… Once the war was terminated, the Muslims always displayed a great tolerance towards the conquered peoples, leaving them their legislation and religious beliefs.” (La Grande Encyclopaedia, Tome 20,p. 1006).

    “In their wars of conquest,” says E. Alexander Powell, “the Muslims exhibited a degree of toleration which put many Christian nations to shame.” (The Struggle for Power in Moslem Asia, p. 48).

    (Q) RELIGION OF “NO COMPULSION IN CONVERSION”
    As regards forcible proselytisation, it has been explicitly banned by Islam with the Qur’anic declaration: “there is no compulsion in matters of faith”, and the propaganda that Muslims went out into the world with the sword in one hand and the Qur’an in the other to convert the non-Muslims forcibly is a pure fabrication. Indeed, it is so utterly unfounded that even an enemy of Islam like Rev. Dr. O’Leary had to admit:

    “History makes it clear that the legend of fanatical Muslims sweeping through the world and forcing Islam at the point of sword upon conquered races, is one of the most absurd myths that the historians have ever repeated”. (Islam at the Croos-Roads, page Cool.

    (R) RELIGION OF BROTHERHOOD
    Islam inculcates the love of God’s creation in general and of the human family, in particular. “The best of you is he who is best to God’s family (i.e., humanity),” says the Holy Prophet Muhammad (God bless him!) Islam regards humanity as ‘one Fraternity inside which it affirms the existence of the “Islamic Brotherhood”, wherein all distinctions of caste and tribe, race and colour, language and territory are superseded and obliterated, and which has been allotted the function of acting as the servant of, and the torch-bearer of Divine Guidance for, the larger Human Brotherhood.

    Side by side with the code of conduct meant to be observed within the circle of Islamic Brotherhood Islam also gives a definite code of Human Love which relates to the dealings of Muslims with the larger human society.

    “The brotherhood of Muhammadanism,” says Dr. Leither, “is no mere word. All believers are equal and their own high-priest.” (Muhammadanism. P.18).

    The Dutch Orientalist Snouck Hurgronje observes: “The ideal of a League of Human Races has been approached by Islam more nearly than by any other ideology; for the League of nations founded on Muhammad’s religion takes the principle of the equality of all human race so seriously as to put other communities to shame.” (Muslim World Today).

    (S) RELIGION OF SPIRITUAL DEMOCRAY
    In the sphere of worship, Islam stands for the establishment of direct relation between God and human being without the mediation of any priest. Every Muslim man and woman is, therefore, his or her own priest or priestess.

    It is wrong to regard the scholars (Ulama) or the leaders (Imams) of congregational prayers in the mosques as priests. Any good Muslim who knows Islam can lead the prayers, while the ‘Ulama’ are simply scholars and experts of Islamic knowledge and merely fulfil a responsibility which rests on the shoulders of the entire Islamic Brotherhood. For, Islam wants every Muslim man and woman to be a scholar of its teachings, unlike, for instance, Hinduism, where those belonging to the caste of Brahmins alone possess this privilege.

    Rev.W.Wilson Cash, the famous Christian missionary and hostile critic of Islam, had to confess: “Islam endowed its people with a dignity peculiarly its own… Direct access to God makes one of the strong appeals of Islam” (The Expansion of Islam p. 177)

    (T) RELIGION OF HUMAN DIGNITY
    Problem of Slavery
    By emphasizing freedom as the birthright of all human beings, by proclaiming human equality without distinctions of caste, colour or clime, by denying the sin-innate theory and all other theories of the evil origin of mankind by affirming that the progeny of Adam is the noblest creation of God, by raising humanity to the status of the Vicegerency of God on earth, by making imitation of the Divine Attributes the ethical ideal of mankind, and by pointing out the conquest of the universe as the human destiny, Islam has established human dignity on the loftiest pinnacle conceivable.

    Humanity was suffering in various ways because of the wrong notions held by pre-Islamic cultures and religions about human dignity, when Islam appeared. Cruelty was being perpetrated in the name of caste, tribe and race, large masses of humanity had been reduced to the status of serfs, and slavery, which had been an age-old institution, was being practiced by various races and peoples of Europe and Asia, including the Arabs, with the sanction of such scriptures as the Bible and without the least moral compunction. Islam raised its masculine voice of protest against all those evils and gave to the world a philosophy and a legislation which has made it the saviour of the downtrodden and the oppressed for all time.

    Among the many misconceptions spread about Islam by its enemies, one is that which relates to slavery. For a proper appreciation of the role of Islam in the abolition of slavery, the reader is referred to the present writer’s “Islam and Slavery.” Here, in this brief brochure, we might confine ourselves to the brief statement of a fair-minded non-Muslim scholar of the last century, who said: “His (i.e., Muhammad’s) law of slavery is, ‘If slaves come to you, you shall’ — not imprison and then sell by public sale, though no claimant appears, as in the nineteenth century is the law of Christian England in her provinces, but, — ‘redeem them, and it is forbidden to you to send them forth’ (Qur’an II, p.85). And this was a man standing up in the wilds of Arabia in the seventh century.” (Westminster Review no. IX, p. 221).

    Even the hostile and biased Dutch critic of Islam, Prof. Snouck Hurgronje, had to say: “According to the Muhammadan principle, slavery is an institution destined to disappear.”

    (U) RELIGION OF RATIONAL SEX MORALITY
    Problem of polygamy
    The Islamic view of the fundamental equality of sexes has been already stated in the section on “Religion of Unity” and an impartial historical appreciation of the problem proves beyond all doubt that it was “Islam which removed the bondage in which women were held from the very dawn of human history and gave them a social standing and legal rights such as were not granted them in England till many centuries later.” (Lady Evelyn Cobbold, in “Pilgrimage to Mecca”). But the widespread propaganda of the enemies of Islam in connection with polygamy necessitates a specific statement in that connection.

    In the first instance, polygamy was not invented by Islam, nor was it made in any way obligatory. It had existed in pre-Islamic societies since time immemorial with the sanction of religion and had been practiced even by those who were accepted as holy personages as for instance, we find in the Old Testament. There it was governed by no law whatsoever, and so also it was in the Arabian society at the advent of Islam. What Islam did was to regulate it and to subject it to such severe restrictions as to make it prohibitive except in cases of emergency. Indeed, monogamy has been the ideal and polygamy only an exception in Muslim Society. This fact is fully borne out by the present as well as the past history of the Muslims and has been admitted by all fair-minded critics of Islam. For instance, William Kelly Wright says: “Most Mohammedans in all ages have had only one wife.” (Philosophy of Religion, New York, 1935).

    Islam is a natural religion and it takes a very serious view of sexual vices and social ills. Consequently, it was very natural for Islam to permit limited and restricted polygamy for the maintenance of social health in all those situations where it is the only natural remedy. For instance, when war alters the natural sex ratio, giving to women preponderance over men, there are only two alternatives, namely, widespread prostitution or polygamy. Islam prefers the latter to the former in the interests of moral health and social wellbeing of womanhood. Similarly, if the first wife is sterile or suffers from any incurable disease, there are only two possible alternatives, namely, either the first wife should be divorced and a fresh wife taken or she may continue in her status undisturbed along with a second wife. The former course would mean distressing, spinsterhood for the first wife while the latter course would provide to her an honourable normal life without temptation to evil. Polygamy can also become a necessity in a medically incurable case of the hypersexed male who, in most cases, would look to more than one woman for the satisfaction of his biological need. In all such cases, the Islamic permission of polygamy with all its responsibilities and restrictions would be a definitely healthier course than the hypocritical adherence to the formal monogamy.

    Polyandry (i.e., the marriage of one woman with several husbands) is not permitted in Islam because psychologically it is unsound, sociologically it is impracticable and biologically it is most dangerous for the physical health of the persons concerned. Certain primitive tribes who practice polyandry are infected with the plague of venereal diseases.

    Speaking on polygamy, Dr. Annie Besant says: “There is pretended monogamy in the West, but there is really polygamy without responsibility; the ‘mistress’ is cast off when the man is weary of her and sinks gradually to be the ‘woman of the street’, for the first lover has no responsibility for her future, and she is a hundred times worse off than the sheltered wife and mother in the polygamous home. When we see thousands of miserable women who crowed the streets of Western towns during the night, we must surely feel that it does not lie in western mouth to reproach Islam for polygamy. It is better for a woman, happier for a woman, more respectable for a woman, to live in polygamy, united to one man only, with the legitimate child in her arms, and surrounded with respect, than to be seduced, cast out into the streets, perhaps with an illegitimate child outside the pale of law, unsheltered and uncared for, to become the victim of any passer-by, night after night, rendered incapable of motherhood, despised of all.”

    Another critic of Western social order observes: “The law of the state, based upon the dogma of the Church, which makes it a criminal offence for a man to marry more than one wife, by that same provision makes it illegal for millions of women to have husbands or to bear children…It is untrue that monogamy was advocated by Jesus Christ… whether the question is considered socially, ethically or religiously, it can be demonstrated that polygamy is not contrary to the highest standards of civilisation ….. The suggestion offers a practical remedy for the western problem of the destitute and unwanted female: the alternative is continued and increased prostitution, concubinage and distressing spinsterhood” (J.E. Clare McFarlane: Case for Polygamy).

    (V) RELIGION OF SALVATION IN THIS LIFE AND THE HEREAFTER
    It is the distinctive merit of Islam that it does not concern itself merely with Salvation beyond the grave—salvation in the Hereafter, but also gives full consideration to — in fact, ensures — human salvation in this life. For that purpose, it provides comprehensive Guidance which guarantees moral perfection, social progress, economic justice and political health – in short, all that is needed for the practical realisation and attainment of true human happiness in earthly life and all-round harmonious evolution of humanity.

    Laura Veccia Vaglieri says: “A religion which is not content with being a theory adapted to the aspirations of our human nature, nor with fixing a code of sublime precepts which may or may not be applied, but which also provides a code of life, establishes the fundamental principles of our morality on a systematic and positive base, precisely formulates the duties of man towards himself and towards others by means of rules which are capable of evolution and compatible with the widest intellectual develo-pment, and which gives its laws a Divine sanction, surely deserves our most profound admiration, as its influence is continual and salutary on man.” (Apologie de L’ Islamisme, p. 88).

    (W) RELIGION WITH AUTHENTIC AND PERFECT DIVINE SCRIPTURE
    There are three fundamental merits of the Holy Qur’an, the Scripture of Islam, in which it stands unique among the scriptures of the world. They are: (1) authenticity of its text: (2) perfection of its literary form; (3) rational character, comprehensiveness and profoundness of its guidance. Even a brief discussion of these merits is not possible in the present introductory sketch. They are, however, so well-established that even the non-Muslim western scholars, who are always ready to attack Islam on the slightest pretext had to admit them in forceful words.

    Commenting on the beauty of form of the Holy Qur’an Paul Casanova remarks: “Whenever Muhammad (P.B.U.H.) was asked a miracle as a proof of the authenticity of his mission, he quoted the composition of the Qur’an and its incomparable excellence as a proof of its Divine origin. And, in fact, even for those who are non-Muslims nothing is more marvelous than its language with such a prehensile plenitude and a grasping sonority that its simple audition ravished with admiration those primitive peoples so fond of eloquence! The ampleness of its syllables with a grandiose cadence and with a remarkable large rhythm have been of much moment in the conversion of the most hostile and the most sceptic.” (L’ Enseignement de I’Arabe au College de France, Lecon d’ouverture, April 26, 1909).

    As regards perfection in matter of guidance and the authenticity of its text, Laura Veccia Vaglieri observes: “But besides the perfection of form and method, the Book is also revealed inimitable by its very substance, for, we read in it, among other things, previsions or future events and of relations of fact accomplished since many centuries or which are generally ignored, and allusions to the most different sciences, religious or profane. On the whole we find in it a collection of wisdom which can be adopted by the most intelligent of men, the greatest of philosophers and the most skillful politicians….. But there is another proof of the Divinity of the Qur’an: it is the fact that it has been preserved intact through the ages since the time of its Revelation till the present day. And so it will always remain, with God’s Will, as long as the universe exists. Read and re-read through out the Muslim world, this book does not rouse in the Faithful any weariness; it rather, through repetition, is found feeling of awe and respect in the one who reads it or listens to it.” (Apologie de L’Islamisme, pp.57-59).

    (X) RELIGION WITH THE SIMPLEST CREED
    The Islamic creed is as simple as the Islamic ideology is profound. Its first fundaments are:

    (1) SEVEN ARTICLES OF FAITH
    They are: Belief in:

    Allah;
    Angles;
    Divine Scriptures;
    Messengers of Allah;
    the Hereafter;
    the pre-measurement of Good and Evil;
    Resurrection after death.
    (2) THE “FIVE PILLARS”
    They are:

    Declaration of faith in the One-ness of God and in the Divine Messengership of Muhammad: (Peace be upon him) La ilaha Illallah Muhammadur-Rasulullah;
    Obligatory Prayers;
    Obligatory Fasts;
    Zakat or Poor-tax;
    Pilgrimage to Ka’aba at Meccaa by those who possess the means.
    A Christian critic of Islam makes the following confession: “Islam had the power of peacefully conquering the souls by the simplicity of its theology, the clearness of its dogma and principles, and the definite number of practices which it demands. In contrast to Christianity which has been undergoing continuous transformation since its origin, Islam has remained identical with itself” (Jean Lheureux: Etude sur L’Islamisme, p. 35).

    For an appreciation of the Seven Articles and the Five Pillars, the reader is referred to “The Principles of Islam” written by His Eminence Muhammad Abdul Aleem Siddiqi and published in the present series. Here it may be noted, however, that these Seven Articles and Five Pillars constitute only the “first fundaments”, while the complete ideology of Islam, which shoots off from these fundaments and which is enshrined in the Holy Qur’an and the Prophetic Traditions, is so comprehensive as to cover the entire sweep of necessary guidance on physical, moral, social and spiritual aspects of human life.

    (Y) MUHAMMAD (peace be upon him) THE PINNACLE OF HUMAN PERFECTION
    A code alone cannot, by its existence as such, inspire mankind to action. Hence to love the Holy Prophet Muhammad (Allah bless him!) above all human being and things of the world, to believe in him as the Most Perfect Embodiment of Human Perfection and as the Absolute Leader and the Last and the Final Prophet (after whom no new prophet of any category, zilli, buruzi, tashri’ee, ghairtashri’ee — shadowy or real — is to come), and to follow him as the “Best Example”, form the prerequisite of Islamic Belief.

    This is the theological status of the Holy Prophet Muhammad (peace be with him) in Islam. As regards his refulgent personality, that would require volumes even to do bare justice to it.

    It is said that the best testimony is that which comes from the enemy’s camp. Here, therefore, we might quote a few statements of the Western scholars of Islam.

    Muhammad’s (peace be with him) figure was highly majestic, his complexion and features were extremely handsome, and “he was gifted”, says the renowned Orientalist Lane Poole, “with mighty powers of imagination, elevation of mind, delicacy and refinement of feeling. ‘He is more modest than a virgin behind her curtain”, it was said of him. He was most indulgent to his inferiors, and would never allow his awkward little page to be scolded whatever he did. ‘Ten years,’ said Anas, his servant, ‘was I about the Prophet and he never said as much as Uff to me.’ He was very affectionate towards his family. One of his boys died on his breast in the smoky house of the nurse, a blacksmith’s wife. He was very fond of children; he would stop them in the streets and pat their little heads. He never struck anyone in his life. The worst expression he ever made use of in conversation was, ‘what has come to him? May his forehead be darkened with mud!’ When asked to curse someone, he replied, ‘I have not been sent to curse but to be a mercy to mankind.’ He visited the sick, followed any bier he met, accepted the invitation of a slave to dinner, mended his own clothes, milked the goats, and waited upon himself, relates summarily another tradition. He never first withdrew his hand out of another man’s palm, and turned not before the other had turned.

    ‘He was the most faithful protector of those he protected, ‘the sweetest and most agreeable in conversation. Those who saw him were suddenly filled with reverence; those who came near him loved him; they who described him would say, ‘I have never seen his like either before or after.’ ‘He was of great taciturnity, but when he spoke it was with emphasis and deliberation and no one could forget what he said.

    “He lived with his views in a row of humble cottages separated from one another by palm branches cemented together with mud. He would kindle the fire, sweep the floor, and milk the goats himself. The little food he had was always shared with those who dropped in to partake of it. Indeed, outside the Prophet’s house was a bench or a gallery on which were always found a number of poor who lived entirely upon his generosity, and were hence called ‘people of the bench’. His ordinary food was dates and water, or barley bread; milk and honey were luxuries of which he was fond but which he rarely allowed himself. The fare of the desert seemed most congenial to him even when he was the sovereign of Arabia…

    “There is something so tender and womanly, and withal so heroic, about the man that one is in peril of finding the judgement unconsciously blinded by the feeling of reverence and well-nigh love that such a nature inspires. He who, standing alone, braved for years the hatred of his people, is the same who was never the first to withdraw his hand from another’s clasp; the beloved of children who never passed a group of little ones without a smile from his wonderful eyes and a kind word for them, sounding all the kinder in that sweet-toned voice. The frank friendship, the noble generosity, the dauntless courage and hope of the man, all tend to melt criticism into admiration.

    “He was an enthusiast in that noblest sense when enthusiasm becomes the salt of the earth, the one thing that keeps men from rotting whilst they live. Enthusiasm is often used despitefully, because it is jointed to an unworthy cause or falls upon barren ground and bears no fruit. So was it not with Muhammad (Peace be with him). He was an enthusiast when enthusiasm was the one thing needed to set the world aflame, and his enthusiasm was noble for a noble cause. He was one of those happy few who have attained the supreme joy of making one great truth their very lifespring. He was the Messenger of the one God, and never to his life’s end did he forget who he was or the message which was the marrow of his being. He brought his tidings with a dignity sprung from the consciousness of his high office together with a most sweet humility.” (Speeches and Table-talk of the Prophet Muhammad, Introduction’ XXVIII – XXX).

    “The essential sincerity of Muhammad’s (Peace be with him) nature,” says Professor Nathaniel Schmidt, “cannot be questioned; and historical criticism that blinks no fact, yields nothing to credulity, weighs every testimony, has no partisan interest, and seeks only the trust, must acknowledge his claim to belong to that order of Prophets who, whatever the nature of their psychical experience may have been, in diverse manners, have admonished, taught, uttered austere and sublime thoughts, laid down principles of nobler than they found, and devoted themselves fearlessly to their high calling, being irresistibly impelled to their ministry be a power within.” (The New International Encyclopaedia. Vol. XVI, p. 72).

    Speaking of the glorious success which attended the Holy Prophet Muhammad’s (Peace be with him) mission, Caryle observes: “To the Arab nation Islam was a birth from darkness into light; Arabia first became alive by means of it. A poor, shepherd people, roaming unnoticed in its deserts since the creation of the world; a Hero-Prophet was sent down to them with a word they could believe: see the unnoticed becomes world-notable, the small has grown worldgreat. Within one century afterward Arabia is at Granada on this hand, at Delhi on that, glancing in valuour and splendour and the light of genius, Arabia shines through long ages over a great section of the world. These Arabs, the man Muhammad, (Peace be with him) and that one century — is it not as if a spark had fallen, one spark on what seemed black, unnoticeable sand? But lo ! the sand proves explosive powder, blazes heaven-high from Delhi to Granada!” (Heroes and Hero-Worship: Chappter on “Hero as Prophet”).

    O. Houdas, the French scholar, said half a century ago about the inner vitality of the Holy Prophet’s Message: “Never has a religion developed with parallel rapidity. In less than half a century Islam spread from the banks of the Indus to the shores of the Atlantic Ocean, and, if this movement slowed down, it still persists after fourteen centuries of existence. After having penetrated in India, in China and Malaysia, Islam continues its invading march in the African Continent which will before long become entirely Muslim. Without special missionaries and without resort to the force of arms, the religion of Muhammad (Peace be with him) has converted the Black Continent, and it is not without some astonishment to point out the existence in England and America of small white communities which….. have adopted the Islamic doctrines and made efforts to propagate them. This invasion of Europe, hardly visible today, will surely grow.” (La Grande Encyclopaedie, Tome 20, article: Islamisme).

    (Z) ABSORPTION IN THE LOVE OF GOD THE FINAL GOAL
    Cultivation of and absorption in the love of Allah, and the permeation of the heart with the sweet ecstasy of that love, until a person becomes virtually incapable of acting against the Divine Commands, is the final goal, which bestows upon a Muslim “Abiding Life” — a life of Peach, Progress and Perfection.r
    Eng-WolF94
    Eng-WolF94
    المدير ومصمم منتديات عصــ الربيعے ـــافير
    المدير ومصمم منتديات عصــ الربيعے ـــافير


    مزاجي اليوم : اذاكر
    ذكر الجوزاء الكلب
    علم دولتك : العراق
    الموقع : العـــراق/محافظة نينوى
    عدد المساهمات : 1019
    السٌّمعَة : 14
    تاريخ التسجيل : 02/07/2010
    تاريخ الميلاد : 16/06/1994
    العمر : 29
    المزاج : ÇOK GÜZEL
    MMS : آنتیے بگلبیے

    بطاقة الشخصية
    علمـــــــــ^ـــــــدار:

    ..what is islam Empty رد: ..what is islam

    مُساهمة من طرف Eng-WolF94 السبت أغسطس 06, 2011 12:04 pm

    الترجمة



    ما هو الإسلام
    أ) وحدة الدين

    (1) الوحدة الله
    الإسلام يعلم أنقى أشكال التوحيد والشرك فيما يتعلق دموية الخطيئة. والله عناوين مسلم باسمه الشخصي : الله -- كلمة "الله" ومرادفاتها في اللغات الأخرى التي يجري غير المستقرة في هذه المسألة من دلالة. الله ، وفقا للإسلام ، هو إله واحد ، والذين لا تتجزأ في شخص والذين لا يوجد لديه شريك : زوجة ، ابن أو ابنة. فهو منقطع النظير ، و "لا شيء كما هو الشبه له". "لم يلد ولم يولد ، ولم يكن انجب". فهو أولا ، الماضي ، الخالدة ، واللانهائي ، سبحانه وتعالى ، وكلي العلم ، في كل مكان. انه هو الخالق ، المغذي ، والمعز لجميع الأشياء. فهو عموم فقط ، والمنتقم من حالات الاعتداء على الضعفاء والمضطهدين ، الرحيم ، الرحمن الرحيم ، والمحبة ، ودليل ، وصديق ، العظيم ، والكريم ، وجميلة وحقيقية لل. وباختصار ، فهو مالك كل التميز.

    متحدثا عن مفهوم الرب في الإسلام ، جيبون ، مؤرخ الشهير الغربية ، ويقول : "إن العقيدة محمد خالية من الغموض والشك في القرآن المجيد هو شهادة على وحدانية الله. رفض النبي من مكة المكرمة وعبادة الأوثان والرجال ، والنجوم والكواكب ، وعلى مبدأ العقلانية أن كل ما يجب افسادي الاضمحلال والفناء ، أن كل ما يجب أن يولد يموت ، وأنه مهما كانت ترتفع ويجب تعيين. المؤلف في الكون اعترف حماسه عقلانية والمعشوق كائنا بلا حدود والخالدة ، بدون شكل أو مكان ، أو دون قضية مشابهة ، حاضرا لدينا الأفكار السرية ، القائمة من قبل على ضرورة طبيعته الخاصة ، والمستمدة من نفسه كل المعنوية و الكمال الفكري. وتعرف هذه الحقائق بدقة سامية... ميتافيزيقية من المترجمين للقرآن. وقد يكون المؤمن الفلسفية الاشتراك في العقيدة الشعبية للMuhammadans ".

    (2) وحدة الكون
    من وحدة الخالق ، وفقا للإسلام ، وعائدات وحدة الكون ، أي وحدة الخلق ووحدة الهدف. وبعبارة أخرى ، فإن كوزموس هو النظام الأخلاقي.

    (3) وحدة الجنس البشري
    الإسلام بالنسبة للبشرية جمعاء باعتبارها "الوحدة العضوية" -- أسرة واحدة ، ويقول بشكل قاطع أن التمييز على متن الطائرة الدنيوية ، والتمييز ، وهما من العرق واللغة واللون أو الإقليم ، لا يمكن أن تشكل أساسا لادعاءات التفوق مجموعة واحدة على الأخرى. الفرق الوحيد الذي لديه "القيمة" هي تلك التي تنشأ على الطائرات الأخلاقية والروحية -- أي تمييز من "التقوى" ، أو "التقوى والصلاح".

    استاذ H.A.R. غيب ، والناقد الانكليزي الشهير الإسلام يقول : "........... الإسلام يمتلك تقاليد رائعة من بين عنصري التفاهم والتعاون. أي مجتمع آخر لديه مثل رقما قياسيا من النجاح في توحيد المساواة في المركز ، في الفرص والسعي من أجناس كثيرة ومختلفة جدا من البشر من أي وقت مضى... وإذا معارضة كبيرة من المجتمعات الشرقية لتحل محلها التعاون ، وساطة الإسلام هو شرط لا غنى عنه. "(إلى أين الإسلام؟ p.379).

    (4) وحدة الدين
    وفقا للإسلام ، والعقل البشري ، على الرغم من ذلك مكسبا عظيما وقويا ، لها حدودها الطبيعية ، وبالتالي ، لا المعيارية للعلوم التجريبية ، ولا هي قادرة على قيادة البشرية الى معرفة التأكد من الحقائق المطلقة ورمز للحياة على أساس لهم. المصدر الوحيد للمعرفة الإنسانية مفتوحة للتأكد وبالتالي فإن الهداية الإلهية ، وهذا بالطبع لم يفتح في الواقع من أي وقت مضى منذ بداية الحياة البشرية على الأرض. رفع الله له "الأنبياء" و "الرسل" ، وكشف توجيهه لهم للانتقال الى البشر. قادمة من نفس المصدر ، وجميع الأديان السماوية وبالتالي ، كان واحدا ، أي الإسلام.

    واصلت الأنبياء والمرسلين الله أن يأتي إلى كل بلد والمجتمع للعمل في حقولهم محدود منها. مرة بعد مرة ، فقد كشفت التوجيه إما معطوبة أو من خلال الاستقراء الإنسان ، وأرسل الأنبياء جديدة مع تيسيرات جديدة ، والإنسانية واصلت التقدم من مرحلة الطفولة إلى مرحلة النضج. في الماضي ، عندما وصلت إلى مرحلة من النضج -- عندما كانت البشرية عمليا لتصبح عائلة واحدة -- بدلا من توجيه القطاعات ، والكمال ، والوحي النهائي والالتزام ، موجهة إلى البشرية كلها وفي كل وقت ، ومنحت في القرن السابع لل عصر مسيحي. هذا الوحي ، الذي يلخص كل رؤيا السابق وبالتالي يضع ختما على الوحدة بين الأديان ، هو الإسلام ، والذي يكرس الكتاب هو القرآن الكريم ، والنبي الذي جاء به هو قائد للبشرية ، ومحمد (صلى الله له!).

    وهكذا جميع أنبياء الله ، من آدم الى نوح وإبراهيم وموسى وعيسى (صلى الله عليه وعليهم جميعا) ، والأنبياء من ومسلم عن النبي الكريم محمد (صلي الله عليه وسلم!) كونها واحدة الأخيرة والختامية وجميع الكتب السماوية والكتب المقدسة لمسلم ، على الرغم من انه يتبع فقط في القرآن الكريم وحده لأنه موجود في الطهارة الأصلي وأنه يحتوي وحده على دين الإسلام الذي كان قد تم اتباع جميع الناس الراشدين منذ اليوم جاء أول إنسان إلى حيز الوجود.

    (5) الوحدة بين الجنسين
    ضللوا تمايز الثقافات وظائف معينة من العالم إلى اعتبار المرأة ككائن الذي ينتمي ، وذلك لأقول ، إلى الأنواع المختلفة والسفلي : والوفاء بها لعلاجها إنسانية وفقا لذلك. الإسلام يرفض رفضا قاطعا هذه الفكرة ويعلم أن كلا من الرجل والمرأة قد نشأت من نفس الجوهر ونفس المصدر وبالتالي تمتلك نفس الوضع البشري. وتهدف وظائفها ومصالحها ، بدلا من أن تكون عدائية ، على أن mplementary. العلاقة الطبيعية بين الجنسين ، في جميع جوانبها ، وبالتالي ، ان من المحبة والوئام ، والتي بدونها لا يمكن التقدم الحقيقي الإنسان يكون ممكنا.

    (6) فئات من الوحدة
    الإسلام يهدف إلى إقامة مجتمع لا طبقي من خلال القضاء على جميع الصراعات المحتملة الاجتماعية (من خلال الدائرة مصالح مختلفة).

    في مجال الاقتصاد ، والإسلام يضع مبدأ أنه لا ينبغي السماح للثروة يعمم على الأثرياء فقط ، وتتوخى ، من خلال قوانينها ومؤسساتها ، و "التعاونية المشتركة ، ثروة من المواهب".

    في المجال السياسي ، والإسلام يقف ل "رابطة تعاونية من المطاردون من البر".

    ككل ، والدولة الإسلامية هي "دولة الرفاه" ، حيث السيادة ينتمي إلى الله وحده وليس إنسان الحق في أن يحكم غيره من البشر إلا في سبيل الله وفقا لمشيئته ، وحيث لا أحد ، ولا حتى رئيس الدولة وفوق القانون. العدل المطلق وشعار المؤسسة البر هو الهدف.

    الأسس الموضوعية للأخلاق الإسلام الاجتماعية ، ردود الثناء حتى من النقاد معادية خلاف ذلك. على سبيل المثال :

    يقول ويلز : "إن الإسلام خلق مجتمع اكثر حرية واسعة النطاق من القسوة والظلم الاجتماعي أكثر من أي مجتمع كان في أي وقت مضى في العالم من قبل" (لمحة عامة عن التاريخ ، p.325).

    H.A.R. غيب يقول : "وفي العالم الغربي الإسلام ولا يزال يحافظ على التوازن بين opposities مبالغا فيه. يعارض بالمثل على الفوضى القومية الأوروبية ونظام صارم من الشيوعية الروسية ، لم يكن قد استسلمت بعد أن هوس مع الجانب الاقتصادي للحياة التي هي سمة من روسيا في الوقت الحاضر على حد سواء. "(إلى أين الإسلام؟ p.378).

    الأستاذ لويس ماسينيون يقول : "إن الإسلام لديه ميزة دائمة للمساواة تصور للغاية... انها تحتل موقعا وسطا بين المذاهب من الرأسمالية والشيوعية البلشفية البرجوازية" (إلى أين p.378 الإسلام؟).

    (7) الوحدة من نشاط الإنسان
    يحمل الإسلام لشخصية الإنسان باعتبارها "الوحدة" ، وتعتبر بالتالي تمييز من "العلمانية" و "الديني" باعتباره غير علمي وغير منطقي وسخيف. حياة مسلم ، سواء في تجلياتها الفردية والاجتماعية ، وعاش حياة في سبيل الله والله وحده.

    "الإسلام" ، ويقول رايت دادلي ، علماء الدين المقارن "، ليس مجرد عقيدة ، بل هو الحياة يجب أن تعاش. قد يكون في القرآن وجدت فهي تسمى أحيانا الاتجاهات لما التفاصيل الصغيرة للحياة اليومية ، ولكنها ليست طفيفة عندما يعتبر أن الحياة يجب أن يكون عاش في سبيل الله. حياة مسلم الله وحده. ان الهدف من مسلم هو أن تصبح ملزمة الله ، والسعي للمضي قدما في معرفة الله في كل ما قدمه من تعهدات. من المهد إلى اللحد حياة صحيح مسلم عن الله والله وحده ".

    (ب) دين "التسليم لإرادة إلهية"
    كلمة "إسلام" تعني "الخضوع" ، وكمصطلح ديني ، فإنه يعني ضمنا "الخضوع للإرادة الإلهية والأوامر". على هذا النحو ، فإن الإسلام هو التعاون واسعة النطاق مع الطبيعة. عن كل شيء في الطبيعة تقدم إلى الإرادة الإلهية من دون اعتراض. الاستثناء الوحيد هو الرجل. لديه لاختيار "الإسلام" من خلال إرادته الحرة ، وبالتالي لتحقيق مصيره من قبل الوقوع في خط مستقيم مع بقية خلق الله.

    غوته ، والشاعر الفيلسوف الألماني ، ويقول :

    "Naerrisch ، dass jeder في seinem besomdere السين Falle Meinung الكاهن! Whenn الإسلام غوت ergeben heisst ، ايم الإسلام leben sterben تقرير الاستثمار العالمي لاوند الفندقية "

    وهي :

    "ومن عدم فهم أن الجميع يشيد رأي خاص بها ، (ل) الإسلام يعني الخضوع لله ، وهو في الإسلام نعيش ونموت جميعا".

    (C) دين الطبيعة
    العبارة أعلاه يبرز ، والقرآن الكريم يؤكد بعبارات واضحة ، أن يكون من مسلم أن يعيش وينمو وفقا لطبيعة الانسان الحقيقية ، وبما ينسجم مع الطبيعة المحيطة. الإسلام ، وبالتالي ، يعني المطابقة للقانون الطبيعي.

    (د) دين الانضباط
    مفاهيم التسليم لإرادة الإلهية والمطابقة للقانون الطبيعي ، وعندما أدرك بنشاط في حياة الإنسان ، وتؤدي إلى شكل من أشكال ISCIPLINE أصح والإسلام هو دين بامتياز الانضباط.

    في كتابه الشهير ؛ أشياء الأول والأخير ، يقول ويلز :

    ان "العدوان والانضباط وتقديم Muhammadanism يجعل ، كما أعتقد ،... الدين بخير والشرفاء للرجال. روحها ، إن لم يكن لها وجود صيغ بكثرة في عالمنا المعاصر... ليس لدي أي شك في أن في التفاني لإله... ومتعافية لخدمة الامبراطورية صاحب القانون والنظام صارما ، أيدت بكفاءة ، والرجال قد وجدت ، وسوف تجد الخلاص ".

    المستشرق الألماني فريدريش Delitzsch يعترف بأن يظهر مسلم "بسبب استسلامه الدينية لمشيئة الله صبرا المثالية تحت التعتير ​​وانه يحمل في إطار حوادث كارثية بقوام رائع للعقل" (دي فيلت قصر الإسلام ، p.28 ).

    (E) دين الحق
    مفهوم "الحقيقة" يشكل الرئيسي للفكر الاسلامي وتقتحم الترتيب العالمي بأكمله التي قدمها الإسلام. ليس فقط هو "الصدق" قيمة أساسية في صياغة قانون الأخلاقي الإسلامي -- وهي القيمة التي تشكل حجر الأساس للحرف مسلم ، ولكن لم يذكر الله نفسه في القرآن الكريم باسم "الحقيقة" ، أو "صحيح أن "، والرسول الكريم محمد (صلى الله عليه!) باسم" لحاملها الحق "، والقرآن نفسه بأنه" الحقيقة "، ودار الصالحين بعد الموت باسم" مقر الحقيقة ".

    (F) دين الاعتدال
    الإسلام هو دين الاعتدال والطهارة بامتياز. إلا أنه يؤكد نقاء ليس فقط للعقل والقلب ، والتي الديانات الأخرى معينة نؤكد أيضا ، ولكن أيضا من الجسم ، والمبدأ الأساسي هو التنمية المتناسقة لشخصية الإنسان. وبالتالي ، فإنه يحظر تماما استخدام جميع المشروبات والأطعمة التي قد تكون غير صحية وغير ضارة للجسم ، أو العقل أو كليهما. أوامر لها بذلك باهظة ليس فقط تغطية جميع المسكرات ، على سبيل المثال ، الخمر والأفيون وغيرها ، ولكن أيضا تلك الأطعمة التي تضر النمو البشري صحية. وفي نهاية المطاف ، إعتدال الإسلامي يغطي كل شر الأفكار والمشاعر والأفعال.

    (G) الدين الجمال
    خلافا لبعض الأديان ، والإسلام ليس دين ازدراء العالم ، من نفي أي قيمة جوهرية. هو إيجابي ، وبالتأكيد دين الوفاء -- الوفاء بجميع كليات والقدرات الإيجابية التي الله قد وهب الإنسان. الثقافة الجمالية ، وبالتالي ، يشكل جزءا من الحياة الإسلامية -- بالطبع ، حكمت والتي تسيطر عليها مبادئ الإسلام الأخلاقية والروحية. في الإسلام مفهوم "الجمال" يتخلل النشاط البشري كله -- كلا ، النظام الكوني كله ، "الله" ، كما يقول الرسول الكريم محمد (! عليه السلام) ، "جميل ويحب ما هو جميل." الجمال في الفكر والكلام والفعل ، والجمال في جميع النشاط الإبداعي هو المثل الاعلى الاسلامي.

    الإسلام تصاريح إقامة للفنون ، في حدود إطارها الروحي والأخلاقي. ولكن ليس شعارها "الفن من أجل الفن" ولكن "الفن من أجل الحياة" ، حيث وحده مزج الحقيقي للالجمال الروحي والمعنوي والمادي -- هدف عقلاني ومنسجم للحياة البشرية -- قابل للتحقيق.

    (H) دين العقل
    الشرع والعقل شرف الرجل المميز وهبة الله النبيلة ، والقرآن الكريم قد حث مرارا البشرية لتوظيف العقل في المسائل الاجتماعية والظواهر الطبيعية وفهم رسالتها وممارسة الإرشاد لها ، وبالتالي إعطاء الى "حكم الشخصية ، "في المكان المناسب في حياة مسلم.

    "الثقافة الفكرية" بشكل عام ، يشكل واحدا من أنبل الملاحقات حياة الإنسان في الإسلام ، وأحرز لاكتساب المعرفة وزراعة واجبة على كل مسلم ومسلمة.

    (I) دين نفي الخرافة
    الإسلام هو دين عقلاني إيجابي ، وتقف معارضة لغزا الطوائف والأديان والعقائد الغامضة التي يقال عموما القبول على أساس الإيمان الأعمى.

    الحديث عن نفي الخرافات وتأكيد العقل في الإسلام ، غودفري هيغنز يقول : "لا بقايا ، لا صورة ، صور لا ، لا أم عار ربه (محمد) الدين. أي المذاهب مثل فعالية الإيمان بدون أعمال ، أو أن التوبة من على فراش الموت ، الانغماس العامة ، والغفران أو اعتراف الأذنية وتشغيل أول من الفاسدين ، ثم لتقديم ما يصل أتباعه إلى السلطة من الكهنوت ، والتي ستكون بالطبع يكون دائما أكثر فسادا وأكثر من أنفسهم المتدهورة. لا يوجد في الواقع! تشكل عبادة إله واحد ، من دون الأم ، أو الغموض ، أو معجزة تظاهرت ، والاعتراف بأن قال انه تم ارسال ، رجل ، للتبشير واجب تقديم العبادة للخالق وحده ، وجزء بسيط من مذهبي دين الموحدين من السعودية. "(اعتذار عن محمد).

    (J) دين ACTION
    الإسلام يقف في تناقض حاد مع تلك الأديان التي تفسر الخلاص من الرجل من حيث قبول بعض الصيغ معقدة وغير مفهومة. البساطة هو لمراقبة النصوص وعقلانيته شريان الحياة ، وعلى هذا النحو لأنه يعطي كلا من "الايمان" و "العمل" مكانها المناسب. أينما يذكر القرآن الكريم مشكلة خلاص البشرية ، وذلك على أسس "العقيدة الصحيحة" فضلا عن "العمل الصالح" ، وشدد قرنق على الأرض وهذا الأخير كما التسلسل.

    (K) دين تقدم متوازن
    الحياة هي الحياة الإسلامية من تحقيق "فلاح" والتي تعني "ان تثليم من كليات الكامنة". ألف مسلم ، وبالتالي ، يجب أن نسعى باستمرار لتحقيق التقدم.... تقدما التي تسيطر عليها البر وتنيره التوجيه الإلهي ، والتقدم على أسس روحانية ، والتقدم المتوازن وفهم كل جوانب الحياة الإنسانية : الروحية والعقلية والأخلاقية والجمالية والمادية.

    الإشادة الطابع المتوازن للإسلام ، والتقدم الذي يلهم ، المستشرق الشهير البروفيسور HAR جيب يقول :

    "وفي العالم الغربي ، والإسلام لا تزال تحتفظ التوازن بين الأضداد المبالغ فيها... للحصول على أقصى تطور الحياة الثقافية ، ولا سيما من الحياة الروحية ، وأوروبا لا يمكن أن يستغني عن القوات والقدرات التي تكمن داخل المجتمع الاسلامي" (إلى أين الإسلام؟ ع 0.378).

    (L) دين البحث العلمي
    في حين أن الديانات الأخرى قد يشعر بالخجل من الإسلام العلم قد جعل البحث العلمي واجب ديني. ويهدف هذا المسعى ، ومع ذلك ، لا يتم التساهل غير متوازن في الملذات الجسدية وtyrannisation fellowbeings أكثر ، ولكن التقدم في محبة الله من خلال التقدم في المعرفة من مؤلفاته وخدمة للبشرية من خلال الاستحواذ على السيطرة على "قوى الطبيعة".

    يتحدث عن دور الإسلام في عهد inaugurator العلمية الحديثة ، Briffault ، الباحث الشهير في تاريخ الحضارة ، ويقول :... على الرغم من أن ليس هناك جانبا واحدا من النمو الأوروبي فيها تأثير حاسم في الثقافة الإسلامية لا يمكن عزوها ، ليس في أي مكان من الواضح جدا وبالغ الأهمية كما هو الحال في نشأة تلك القوة التي تشكل قوة دائمة مميزة في العالم المعاصر ومصدر العليا لانتصارها -- العلوم الطبيعية والروح العلمية... والديون من علومنا على أن للعرب لا تتألف من الاكتشافات المذهلة من النظريات الثورية ، والعلم بالكثير اكثر للثقافة العربية ، التي تدين بوجودها. وكان العالم القديم ، كما رأينا ، ما قبل علمية. كان علم الفلك والرياضيات من اليونانيون الاستيراد الأجنبية أبدا acclimatised جيدا في الثقافة اليونانية. systematised الإغريق ، ونظرية عامة ، ولكن الطرق المريض من التحقيق ، وتراكم المعرفة الإيجابية ، وأساليب دقيقة من العلم ، والمراقبة المفصلة والمطولة والبحث التجريبي والغريبة تماما لمزاجه اليوناني... ما نسميه علم نشأت في أوروبا وكأنها نتيجة لروح جديدة من التحقيق ، وأساليب جديدة للتحقيق ، لطريقة التجربة والملاحظة ، والقياس ، وتطور الرياضيات في شكل غير معروفة لدى الإغريق. وقد أدخلت هذه الروح وتلك الطرق إلى العالم الأوروبي من قبل العرب... لا روجر بيكون ولا تحمل الاسم نفسه في وقت لاحق لديه أي حق في أن الفضل في إدخال المنهج التجريبي. وكان روجر بيكون لا يزيد عن واحد من رسل العلم وطريقة مسلم إلى أوروبا المسيحية ، ورغم أنه لم يعلن منهك من أن معرفة اللغة العربية والعلوم العربية وكان لمعاصريه السبيل الوحيد إلى المعرفة الحقيقية. المناقشات فيما يتعلق بمن كان منشئ المنهج التجريبي... هي جزء من التحريف الهائل لأصول الحضارة الأوروبية. وكان المنهج التجريبي للعرب الزمن بيكون على نطاق واسع ويزرع في جميع أنحاء أوروبا بفارغ الصبر... والعلم هو أهم وأخطر مساهمة الحضارة العربية على العالم الحديث..... لم يكن العلم الوحيد الذي جلب أوروبا الى الحياة. وأبلغت التأثيرات الأخرى المتعددة من حضارة الإسلام الأولى إلى توهج الحياة الأوروبية. "(جعل للبشرية ، ص ص 190-202).

    وكان ويلز ، وآخر سلطة كبيرة الغربية ، أن نعترف بأن : "من خلال العرب كان ، وليس الطريق اللاتينية ، أن العالم الحديث أن تلقى هدية من الضوء والطاقة (أي الطريقة العلمية)."

    بسبب العداء العميق الجذور إلى الإسلام ، وزرع خلال العصور الوسطى ، كانت بطيئة جدا في الغرب الاعتراف مزايا دين الإسلام. القبول والاعترافات ومع ذلك ، فقد تم تدريجيا عليها على مضض أو ungrudgingly. وهكذا ، كما رأينا أعلاه ، وقد اعترف أنه أعطى للمسلمين في الغرب الطريقة العلمية فضلا عن إلهام العلمية. لكن المسلمين أنفسهم وردت عليها من القرآن الكريم. كما تم قبول هذه الحقيقة في الماضي. على سبيل المثال ، يلاحظ ستانيسلاس Guyard : "في القرن السابع من عصرنا ، والعالم القديم وكان في النزع الأخير. الفتح العربي التي غرست فيه دماء جديدة... أعطى محمد عليهم (العرب) في القرآن الكريم ، الذي كان نقطة انطلاق لثقافة جديدة. "(موسوعة العلوم Religieuses قصر ، وسان التاسع ، ص 501). تحدي خصوم الإسلام ، ويشير إلى القرآن الكريم ، والدكتور Bertherand يقول : "دعهم القراءة والتأمل في هذا الكتاب العظيم : سيجدون في ذلك ، عند كل مرور ، والهجوم المستمر على الوثنية والمادية ، بل سوف قرأت أن النبي دعا باستمرار انتباه وساطة شعبه إلى الأعاجيب الرائعة ، إلى ظواهر غامضة الخلق... أولئك الذين تابعوا المحامين ليكون ، كما وصفناها في سياق هذه الدراسة ، والمبدعين من الحضارة الذي هو مذهل حتى يومنا هذا. "(مساهمة قصر العرب auprogres قصر العلوم Medicales ، ص 6).

    ايمانويل oberves دويتش : "من خلال المساعدات للقرآن العرب... جاء إلى أوروبا لتصمد ضوء للبشرية ، فهي وحدها ، في حين يكمن حول الظلام... لتدريس الفلسفة ، والطب ، والفلك والفن الذهبي للأغنية في الغرب كما في الشرق ، لتصل إلى مهد العلم الحديث ، وتسبب لنا في وقت متأخر لepigoni أي وقت مضى لنبكي على اليوم عندما سقطت غرناطة ".

    (M) دين حرمة العمالة
    في الإسلام ، كل عمل صادق هو مقدس ويشكل شريان الحياة للتقدم البشري. "بالنسبة للرجل هو شيء ولكن ما سعى" ، ويقول القرآن الكريم ، و "عامل هو المحبوب من الله" ، كما يقول الرسول الكريم محمد (صلى الله عليه!). وبالتالي "التسيب" هو خطيئة و "الصناعة" هو فضيلة في الإسلام.

    (N) دين HIGHEST المثالية في الأخلاق
    الإسلام يضع الأساس للأخلاق على "تقديم لإرادة الإلهية" ، ويعطي المثل الأعلى للبشرية الأخلاقية للتقليد الصفات الإلهية ، حتى أننا قد حث من قبل محمد النبي الكريم (صلى الله عليه!) الذي يقول : "إضفاء أنفسكم مع سمات الالهي ".

    "وأعلى شكل أخلاقيات الدينية ،" ويلاحظ السير ريتشارد غريغوري ، "أن الهدف الذي هو سلوك الطاعة الكاملة والضمنية على ما هو تصوره ليكون بإذن الله... ربما (هذه الطاعة) يصبح القبول الفرحه وعفوية لنمط الحياة ، ومثل هو تصور أن تكون منسجمة مع طبيعة الله ، وتخضع لهذه القيود من اللحم كما هي متأصل -- المثل الأعلى للالقداسة. ومن هنا تنشأ الرغبة في الاستقامة ونهاية في حد ذاته ، إما بهدف مكافأة ، إن لم يكن في هذا العالم ، في القرن المقبل ، أو السعي بتفان لذاتها. وقد أدى هذا المفهوم الديني للأخلاق إلى أعلى المثالية في السلوك البشري "(العلم والدين في الحضارة ، ص 63).

    (O) دين السلام والنوايا الحسنة
    العالم "سلام" ، التي تعني "السلام" ، وثيقة الجذر تقارب مع كلمة "الإسلام". وبالتالي مفهوم السلام يشكل جزءا لا يتجزأ من الإسلام العالم نفسه. في الواقع ، فإن هذا المفهوم يتغلغل الدين الإسلامي عن طريق وطريق. ل ، الله ، وفقا للقرآن الكريم ، وكما هو السلام ، أي (مصدر) السلام "؛ المخاطبة a مسلم ، والذي يجسد المثل الأعلى للحياة مسلم ، وكما هو السلام عليكم - O - ، أي" السلام لكم "، ودار الصالحين ، نحو القرآن الكريم التي تدعو الإنسانية ، والدار منا السلام ، أي" دار السلام ".

    واحدة من المثل العليا للحياة مسلم ، لذلك ، هو تحقيق السلام على كافة الجبهات -- السلام مع النفس من خلال السلام تحقيق الذات ، متناغم مع مخلوقات زميل من خلال الحفاظ على الموقف الأساسي للنوايا الحسنة ، والسلام مع الله من خلال تقديمها إلى الإرادة الإلهية.

    (P) دين جهاد (جهاد)
    المفهوم الاسلامي للسلام لم يكن ، ومع ذلك ، طوباوية ، للحصول على أن الإسلام هو الدين قدم المساواة التفوق العملي ، دين النضال (الجهاد) -- وليس ، بالتالي ، أن تفرض أي مسار العمل الذي هو غير طبيعي أو غير عملي. وهكذا ، على سبيل المثال ، في العلاقات الدولية ، على الرغم من أن تلتزم أساسا إلى تعزيز السلام والنوايا الحسنة ، والإسلام لا يسمح للمشاركة المسلمين في الحرب عندما يصبح لا مفر منه معنويا -- إذا لم تكن هناك مسار آخر لا يزال مفتوحا للحفاظ على العدالة ، لا بل والسلام نفسه.

    كلمة "الجهاد" ، والتي تم ضرر كبير من الشر misrepresenters الذهن الإسلام في اتصال مع حروب التاريخ الإسلامي ، تعني "الكفاح" ، وفقا للإسلام ، وهو من نوعين : (1) النضال من أجل إخضاع واحد أقل الذاتي إلى ارتفاع النفس. وهذا هو أعلى شكل من أشكال "الجهاد" وظيفتها هو روحي محض : (2) النضال من أجل دحر قوى الشر على متن الطائرة الجماعية. هذا هو الجهاد الجماعي.

    الجهاد الجماعي ، قد مرة أخرى ، وتكون إما ذات طابع سلمي ، وهي نشر الإسلام وترسيخه في الحياة الجماعية للشعب من خلال الوعظ والإصلاح ، أو أنها قد تكون في شكل من أشكال الحرب ضد المعتدي.

    إذن الحرب الإسلامية أساسا لأغراض دفاعية. وليس فقط الإسلام لا يستبعد كل الدوافع للحرب لا أخلاقية ولكنه يضع أيضا بانخفاض الأخلاق الصارمة التي في رفعة وانسانية يفوق كل أخلاقيات الحرب الأخرى التي عرفها البشر.

    ويقول سين Houdas : "... وينص القرآن الكريم :" وقاتلوا في سبيل الله ضد أولئك الذين يقاتلونكم ، ولكن لا يرتكبون الظلم من مهاجمتهم الأولى ؛ الله تعالى لا يحب الظالمين "-- S. الثاني 190 ...... كان يجب أن تشن الجهاد للدفاع عن الإسلام ضد العدوان... وبمجرد إنهاء الحرب ، وعرض المسلمين دائما تسامح كبير تجاه الشعوب المقهورة ، مما يجعلهم تشريعاتها والمعتقدات الدينية. "(موسوعة لا غراندي ، سان 20 ، ص 1006).

    "في حروبهم الفتح" ، ويقول الكسندر هاء باول "على المسلمين أظهرت قدرا من التسامح التي وضعت العديد من الدول المسيحية للعار" (الصراع على السلطة في آسيا المسلمة ، ص 48).

    (س) دين "لا إكراه في التحويل"
    فيما يتعلق proselytisation القسري ، فقد حظرت صراحة الإسلام مع الإعلان القرآنية : "لا إكراه في الدين" ، والدعاية أن المسلمين خرجوا الى العالم بالسيف في يد واحدة و "القرآن من جهات أخرى لتحويل غير المسلمين قسرا محض افتراء. في الواقع ، ومن ذلك لا أساس لها على الإطلاق حتى أن عدو للإسلام ، مثل القس الدكتور أوليري اضطرت للاعتراف :

    "التاريخ يجعل من الواضح أن أسطورة من المسلمين المتعصبين تجتاح العالم وفرض الإسلام على نقطة من السباقات على السيف غزاها ، هي واحدة من الخرافات الأكثر عبثية أن المؤرخين وكرر أي وقت مضى". (الإسلام في الطرق - Croos ، صفحة Cool.

    (R) دين الإخوان
    الإسلام يغرس الحب من خلق الله عموما والأسرة البشرية ، وعلى وجه الخصوص. "إن أفضل منكم هو الذي هو أفضل لعائلة الله (أي الإنسانية)" ، كما يقول الرسول الكريم محمد (صلى الله عليه!) الشرع بشرية "واحد الأخوة داخل الذي يؤكد وجود" الإخوان المسلمين " ، وفيه جميع الفوارق العرقية والطائفية والقبيلة واللون ، وحلت محلها اللغة والأرض وطمس ، والذي خصص وظيفة يتصرف كخادم ل، وحامل الشعلة التوجيه الإلهي ل، أكبر جماعة الإخوان الإنسان.

    جنبا إلى جنب مع مدونة لقواعد السلوك المفترض أن تكون لوحظ داخل دائرة الإسلام الإسلامية الاخوان يعطي أيضا رمز واضح للحب الإنسان التي تتعلق تعاملات المسلمين مع المجتمع الأكبر الإنسان.

    "إن الأخوة Muhammadanism" ، يقول الدكتور Leither ، "ليس مجرد كلمة. جميع المؤمنين متساوون والخاصة الكهنة. "(Muhammadanism. P.18).

    الهولندية المستشرق Snouck أثرا للتلاحظ : "لقد اقترب إن المثل الأعلى لجامعة سباقات الإنسان في الإسلام أكثر ما يقرب من أي عقيدة أخرى ؛ لجامعة الدول يقوم على الدين محمد يأخذ مبدأ المساواة بين جميع الجنس البشري على محمل الجد كما أن وضع المجتمعات الأخرى للعار "(العالم اليوم مسلم).

    (S) دين DEMOCRAY الروحية
    في مجال العبادة ، والإسلام يقف لإقامة علاقة مباشرة بين الله والإنسان ، دون أي وساطة الكاهن. كل مسلم ومسلمة ولذلك ، له أو لها كاهن أو كاهنة الخاصة.

    ومن الخطأ اعتبار أن العلماء (علماء) أو قادة (الأئمة) من صلاة الجماعة في المساجد والكهنة. يمكن لأي مسلم يعرف الإسلام جيدا إمامة الصلاة ، في حين أن "العلماء" هي ببساطة العلماء والخبراء من المعرفة الإسلامية والوفاء مجرد المسؤولية التي تقع على أكتاف الإخوان الإسلامي كله. ل، والإسلام يريد كل مسلم ومسلمة أن يكون عالما من تعاليمه ، خلافا ، على سبيل المثال ، والهندوسية ، حيث أولئك الذين ينتمون إلى طبقة البراهمة وحده من يمتلك هذا الامتياز.

    وكان Rev.W.Wilson النقدي ، والناقد الشهير المسيحية التبشيرية ومعادية للإسلام ، على الاعتراف : "الإسلام هبوا شعبها بكرامة الخاصة بشكل غريب... الوصول المباشر الى الله يجعل واحدة من نداءات قوية للاسلام" (من التوسع الإسلام ص 177)

    (T) الدين لكرامة الإنسان
    مشكلة الرق
    من خلال التأكيد على حرية باعتبارها حقا مكتسبا لجميع البشر ، من خلال إعلان المساواة بين البشر دون تمييز طبقي أو اللون أو بالجو ، عن طريق حرمان نظرية الخطيئة الفطرية وغيرها من النظريات عن أصل الشر للبشرية من خلال التأكيد على أن نسل آدم هو أشرف خلق الله ، من خلال رفع الإنسانية إلى حالة Vicegerency الله على الأرض ، من خلال جعل التقليد من الصفات الإلهية المثالية الأخلاقية للبشرية ، ومشيرا إلى غزو الكون ومصير الإنسان ، الإسلام وضعت الإنسان الكرامة على أسمى ذروة يمكن تصوره.

    والمعاناة الإنسانية بطرق مختلفة بسبب المفاهيم الخاطئة التي عقدها قبل الإسلام الثقافات والأديان حول كرامة الإنسان ، وعندما ظهر الإسلام. وكان قد ترتكب القسوة في اسم القبيلة والطائفة والعرق ، وخفضت كميات كبيرة من البشر إلى حالة من الاقنان ، وكان يمارس العبودية ، التي كانت مؤسسة قديمة ، من خلال مختلف الأجناس والشعوب في أوروبا و آسيا ، بما في ذلك العرب ، مع فرض عقوبات على الكتب المقدسة مثل التوراة ودون تأنيب للضمير الأخلاقي على الأقل. رفعت صوتها الإسلام المذكر للاحتجاج ضد كل هذه الشرور ، وقدم للعالم الفلسفة والتشريعات التي جعلت من منقذ المضطهدين والمقهورين في كل الأوقات.

    من بين الكثير من المفاهيم الخاطئة عن الإسلام انتشر من قبل أعدائها ، واحد هو ذلك الذي يتعلق بالرق. عن التقدير السليم لدور الإسلام في إلغاء الرق ، وعلى القارئ الرجوع إلى هذا الكاتب "الإسلام والرق." هنا ، في هذا الكتيب وجيزة ، ونحن قد نقتصر على بيان مقتضب لغير منصف ، مسلم باحث من القرن الماضي ، الذي قال : "له (أي لمحمد) قانون العبودية ،' اذا العبيد تأتي إليك ، يجب عليك "-- وليس سجن ومن ثم بيعها عن طريق البيع العامة ، وعلى الرغم من عدم المطالبة يظهر ، كما هو الحال في في القرن التاسع عشر هو قانون إنجلترا المسيحية في المحافظات لها ، ولكن -- 'استبدالها ، والنهي عن منك أن ترسل لهم عليها" (سورة الثاني ، P.85). وكان هذا الرجل واقفا في براري الجزيرة العربية في القرن السابع. "(وستمنستر مراجعة أي التاسع ، ص 221).

    حتى لو كان الناقد الهولندي عدائية ومنحازة للإسلام ، استاذ Snouck أثرا لل، يقول : "وفقا لمبدأ المحمدية ، والعبودية هي مؤسسة وطنية موجهة لتختفي."

    (U) دين الأخلاق الجنس الرشيد
    مشكلة تعدد الزوجات
    وقد وجهة النظر الإسلامية للمساواة بين الجنسين الأساسية التي سبق ذكرها في الجزء الخاص "الدين الوحدة" وتقدير تاريخي محايد للمشكلة يثبت وراء كل شك في أنه كان "الإسلام والتي أزالت في عبودية المرأة التي عقدت من

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مارس 28, 2024 4:31 pm